SWITCH TO
English

Dobra vladavina / Novac u politici

26
08
2019

Prve kazne za zloupotrebu javnih resursa na izborima

Državno izborno povjerenstvo (DIP), prvi put je u svojem izvještaju o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe na nacionalnoj razini na prošlim europskim izborima prepoznalo zloupotrebu javnih resursa kao povredu Zakona – a prije toga tek jednom na lokalnim izborima u općini Kršan 2013.

03
07
2019

Prikaze troškova za Facebook potrebno je unaprijediti

Novi Pravilnik o financijskom izvještavanju političkog oglašavanja, koji bi trebao regulirati i evidenciju političkog oglašavanja na društvenim mrežama, upravo je na e-savjetovanju otvorenom do subote, 6. srpnja. Gong upozorava da, premda predstavlja korak naprijed, u Pravilniku postoje manjkavosti zbog kojih bi na sljedećim izborima moglo biti izazova prilikom usporedbe podataka o tijeku novca iz različitih izvora. Dodatno, veliki je nedostatak što obrazac za izvještavanje nije priložen Pravilniku u e-savjetovanju.

03
07
2019

Za kampanje na Facebooku moramo dobiti točne troškove

Podaci iz financijskih izvještaja DIP-u i izvještaja društvenih mreža za izbore za Europski parlament pokazuju ono na što je Gong upozoravao i prije samih izbora – točne utrošene iznose nije moguće precizno definirati te je potrebno jasnije regulirati političko oglašavanje na društvenim mrežama i digitalnim platformama.

27
06
2019

Pretražite financije stranaka nakon EP izbora

Zahvaljujući suradnji Gonga s haktivistima Code for Croatia objavljujemo pretraživu bazu finalnih financijskih izvješća o donatorima i troškovima kampanje za europske izbore iz koje je vidljivo da je najviše donacija prikupila lista Bandić Milan 365, a najveće popuste dobio vladajući HDZ.

23
05
2019

Oglasi nisu označeni kao politički, a neki se ne pojavljuju

Izborna kampanja za Europski parlament 2019. godine prva je izborna kampanja u kojoj imamo nešto bolji uvid u političko oglašavanje na društvenim mrežama, posebice na Facebooku. U skladu s obećanjima o povećanju transparentnosti u oglašavanju koja je Facebook dao Europskoj uniji, javnosti je ova kompanija pružila niz alata za bolje razumijevanje ciljanih političkih oglasa. Međutim, alati su novi, neke se politike provode nedosljedno i nije zapravo jasno kakve su posljedice za one koji se novih pravila oglašavanja ne drže.

PRIKAŽI JOŠ REZULTATA
NEWSLETTER

Prijavite se na newsletter za mjesečni pregled naših aktivnosti