SWITCH TO
English

Dobra vladavina / Novac u politici

23
05
2019

Oglasi nisu označeni kao politički, a neki se ne pojavljuju

Izborna kampanja za Europski parlament 2019. godine prva je izborna kampanja u kojoj imamo nešto bolji uvid u političko oglašavanje na društvenim mrežama, posebice na Facebooku. U skladu s obećanjima o povećanju transparentnosti u oglašavanju koja je Facebook dao Europskoj uniji, javnosti je ova kompanija pružila niz alata za bolje razumijevanje ciljanih političkih oglasa. Međutim, alati su novi, neke se politike provode nedosljedno i nije zapravo jasno kakve su posljedice za one koji se novih pravila oglašavanja ne drže.

10
05
2019

Izborna kampanja: Facebook i javni resursi

Donosimo pregled i ocjenu prvih mjesec dana kampanje za izbore za Europski parlament, uglavnom kroz prikaz rada tijela odgovornih za administraciju i organizaciju izbora. Iz prijava Etičkom povjerenstvu i DIP-u može se iščitati da upravo kampanja na društvenim mrežama prednjači kad su predizborne nepravilnosti u pitanju. Također, Gong kao jednu od važnijih nepravilnosti na ovim izborima ističe slučajeve potencijalne zloupotrebe javnih resursa u predizborne svrhe.

19
04
2019

Površno reguliranje političkih kampanja na Facebooku

Pravilnik o financijskom izvještavanju političkog oglašavanja ostavlja puno otvorenih pitanja o evidenciji oglasa na društvenim mrežama, dok istodobno otkriva koliko površno se pristupilo rješavanju ovog, jednog od najvećih izazova za demokratske izbore.

05
04
2019

Saznaj koja stranka na Facebooku pokušava dobiti tvoj glas

Tko plaća političke oglase? Koga targetiraju ti oglasi i zašto? Djeluje li Facebook odgovorno kada je u pitanju njegova uloga u demokraciji? Radi li ono što je obećao?

Odvojite oko 30 sekundi i instalirajte Who Targets Me da biste saznali tko koristi Facebook oglase za osvajanje vašeg glasa.

01
04
2019

Zar je Facebook odgovorniji od hrvatskih institucija?

Gong je ponovo apelirao na ministra financija Zdravka Marića i DIP da propišu obavezu izvještavanja o izbornoj promidžbi na društvenim mrežama tijekom europarlamentarnih izbora, a dok hrvatske institucije šute, Facebook je već objavio API za preuzimanje i pretraživanje plaćenih političkih oglasa.

PRIKAŽI JOŠ REZULTATA
NEWSLETTER

Prijavite se na newsletter za mjesečni pregled naših aktivnosti